неделя, 17 февруари 2013 г.

Пиле като за свекърва





Дааааа... Обещавам ви, че това е нещо с което да впечатлите свекървите си. Нежно, изискано, и най-важното- безкрайно вкусно!
Свекървите са една по-специална порода жени. Всички ги имаме и дай Боже, всички да станем такива! Не е шега работа да гониш висотите на "майка ми го правеше по друг начин".
Все се сещам за тоя виц  знам, че всички го знаете:
Млада булка сготвила боб, ама не бил "като на мама". И всеки път така. Заплеснала се един ден, та позагорила бобеца и като нямала резервен план, решила "Каквото- такова". Сложила на мъжа си да хапва, та доживяла, женицата, да чуе "Еееее, ей т'тва е боб, като на майка ми!".
Евала на моята свекърва, която (бях още млада булка) ми подари една метла:). Как си знаеше жената, че аз само с това се придвижвам! Разкри ме от първия ден!
И в тоя ред на мисли, да са ни живи и здрави свекървите, че без тях, закъде....

Сега продуктите (за 6 порции)

пилешко месо на порции
300- 350 гр. гъби
4-5 скилидки чесън
2-3 глави лук (ако е по- ситен 7-8 главички)
1 ч. чаша бяло вино
1 ч. чаша домати от консерва
1 каф. чаша вода
1 пилешки бульон (по желание)
1 дафинов лист
сол и черен пипер на вкус
3-4 с.л. олио

2 с. л. брашно
1 ч. л. червен пипер
1 ч. л. чубрица

1 с.л. олио
1ч.  ч. ориз
2 1/2 ч. ч. вода
щипка куркума


Приготвянето на това вълшебство става по следният начин:

Пригответе си тиган (тенджера) с капак.
Загрях олиото и в сместа от брашно, червен пипер и чубрица овалях месото и запържих по 2 минути от всяка страна.
Извадих месото да си почива и в останалата мазнина запържих лука, гъбите и чесъна. Тук е мястото да кажа, че при мен лукът беше един ситнеж... нито арпаджик, нито лук, нещо с големината на орехи. Изревах си очите, докато го обеля. Сложих ги целички. Ако имате по- едър лук, разрежете на половинки или четвъртинки. Пържех ги шоково на висока температура 6-7 минути и после позадуших  на по- ниска температура под капак за 5-10 минути. Когато се изпари водата от гъбите и лука, пак им вдигнах температурата и добавих бялото вино. Вече съм казвала как то започва да кипи и да вдига пара, и готвачите с по-малък опит не трябва да се стряскат от това. Да, има вид, все едно ще се взриви, ама досега от чаша вино, аз не съм успяла да си подпаля кухнята!
Оставям виното да ври около 1-2 минути, добавям доматите, водичката, бульончето, дафиновото листо и връщам месото в тенджерата. Овкусявам на сол и като заври, слагам капака и го оставям да къкри на тих огън 50 минути. Моят котлон е 9-степенен. Тих огън е на 4-та степен.

В отделно съдче загрях 1 с.л. олио, в която запържих чаша ориз. Добавих водата и куркумата и след като завря, похлупих и оставих да ври съвсем слабо без да го закачам. Не го бъркам, не отварям капака... Той си се сварява сам.

Междувременно, и при наличие на желание, си наливате едно питие и изчаквате печката да си свърши работата. Ако не, проверявате теста по математика на детето. Препоръчвам варианта с питието, че действа доста по-релаксиращо.

Преди сервиране наръсвате щедро с магданоз и наливате вино по чашите! Задължително вдигате наздравица за свекърва си и получавате Голяма Червена Точка! :)



Да ви е сладко и гответе с усмивка за кеф и удоволствие!



2 коментара:

Vili Konova каза...

Сладурка!!!Отскоро следя блога, но една вечер изчетох всичко накуп.Оцених не само рецептите , но и очарователното ти чувство за хумор.
И да ти споделя, че аз съм в онази "златна" възраст, която ми дава възможност хем да съм снахата-жертва, хем свекървата- чудовище.Ще сготвя това пиле , когато се съберем със снахата и свекървата, та да видят те колко съм сладка и добричка.
Хубава неделя, мила и усмивки през новата седмица!

Unknown каза...

Вили, благодаря! Много, много прекрасни думи си ми казала! Просълзяваш ме чак!
Дано имате хубав повод да се съберете цялото семейство и да си хапнете сладко!
Хубава, свежарска и усмихната седмица и на теб!